20.08.2009.

2009.08.20. 10:25

Tegnap tekertem egy marha nagyot. Nem, nem jointot, csak gondoltam így a lepukkant füvesek is figyelnek majd. Mellesleg tényleg tekertem. Biciklivel. A stopperem tanulsága szerint Hainsfarth-tól mintegy 10 percnyire futva található Oettingen (in Bayern). Nos ez a hely már inkább város, főleg, ha Veres is az. Viszont hála egy 12 millió évvel ezelőtt idecsapódott meteoritnak (még a NASA is kutatott itt), a terep alaposan megdolgozza az embert. Főleg, hogy Oettingen főhídját most újítják fel, ezért kilométeres kerülőt kell tenni. Azonban sikerült valami nagyon pozitívat leszűrnöm a németekről. Barátságosak. Kivétel nélkül mindenki. Ezt még Lauenburgban állapítottam meg, mikor a táborvezetők a kezünkbe nyomtak egy tojást, meg egy almát, hogy cseréljük el valakivel, valamire. Na ezt most vázoljuk fel Magyarországon. Ott vagy rögtön elküldenek a búsba, vagy elveszik a tojást, és még meg is dobnak vele. De itt... Félve odamentünk egy zöldségeshez, és eredeti, alföldi magyar akcentussal eldadogtuk, hogy "Können Sie uns bitte etwas geben für ein Ei und einen Apfel?" És a nénike két papírzacskót pakolt tele mindenféle gyümölccsel, ráadásul el se fogadta a két cuccot, ergo ingyen betápoltunk 2 napra kajával.

Oettingenben ezt akkor tapasztaltam meg, amikor kerestem a sulimat, hogy mégis hova fogok járni, de sehogyse találtam. Odamentem egy látszólag fitt, kb 90 éves formához, hogy útbaigazítást kérjek. A bácsi olyan rendes volt, hogy el is kísért addig az utcáig, ahol be kell menni. Pedig az is legalább fél kilométer volt. Kérdezte, hogy honnan is jöttem pontosan, meg politizáltunk. Itt Németben most szeptemberben lesznek a választások. Ja és megtanítottam a bácsinak azt, hogy "Magyarország". A sulim egéész jóó. Kár hogy ott nem készítettem képeket, de még ma is áttekerhetek. Meg amúgyis 8 hónapon keresztül mindennap láthatom majd. Még egy furcsaságra lettem figyelmes. Még itt a faluban is mindenhol cigiautomaták vannak, de szinte alig látni dohányzó embereket. Gyerekeket meg pláne nem, pedig nem mindegyik automata kér személyit. A korhatár itt is 18 a dohányáru esetében. Szószerint érezni a levegőben, hogy itt máshogy mennek a dolgok. És ez nagy pozitívum.

Feltoltam Picasa-ra a képeket, amiket készítettem, de azért ide is rakok párat, amiket vagabunt készített. Csak a szerzői jogok miatt. Pénteken, vagyis holnap megyek Augsburgba, ha lesz vmi érdekes, majd írok. Peace.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://liveingermany.blog.hu/api/trackback/id/tr421324961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a17guy 2009.08.21. 13:46:13

hehe...

Ez a tojásos dolog téll. vicces lenne itt Magyarországon...

Kercso 2009.08.29. 14:08:30

Igen Józsi, veres is város. Te suttyó kerepesi :P

memphiS 2009.08.29. 21:36:57

@Kercso: olyan yo titeket innen is hergelni XD
süti beállítások módosítása